Výjimky
Demonstrace práce s výjimkami – odchycení výjimky metody Scanner.nextInt() pokud není na vstupu int.
Vytvořit metodu, která načte int. Pokud není zadán vhodný vstup, tak se to oznámí uživateli a pokračuje se v načítání.
try{
c=a/b;
}catch (Exception e){
System.out.println("....");
}
Pole
Demonstrace práce s polem – deklarace, vytvoření, přístup k prvkům, procházení.
Ukázat deklaraci vícerozměrného pole – stejně/nestejně dlouhé řádky.
Vytvořit metodu pro výpočet absolutní hodnoty vektoru pro vektor zadaný polem.
Naprogramovat násobení matic.
int[] pole = new int[10]; pole[0] = 1; for (int i = 0; i < 10; i++) { pole[i] = i + 1; }
ArrayList
Demonstrace práce s ArrayList-em – deklarace, vytvoření, přístup k prvkům, procházení.
Zajistěte to, že pokud je vybráno mazání, tak se při kliknutí do plátna smaže daný obrazec – použijte ArrayList.
private ArrayList<Tree> forest; les.add(someTree); for (Tree i : forest) { i.move(); }
Úkol
1. Upravte kódy tak, aby se vytvářel jeden z obrazců, které jste vytvářeli v předchozích úlohách.
2. Upravte vytváření obrazců. Pokud je vybrána volba „create“, tak se při prvním kliknutí do plátna zvolí pozice pro levý horní roh, a při druhém kliknutí pozice pro pravý dolní roh (spočítá se šířka a výška obrazce). Pokud vybraný pravý dolní roh má x-ovou nebo y-ovou souřadnici menší než levý horní roh, tak se informuje uživatel o neplatném výběru a pozice se vybírá znovu.
3. Dodělejte akci pro přesun obrazce – při prvním kliknutí se vybere obrazec a při druhém kliknutí se obrazec přesune na novou vybranou pozici.
4. Dodělejte akci pro modifikaci obrazce – při prvním kliknutí se vybere obrazec a při druhém kliknutí se zvolí nový pravý dolní roh obrazce (spočítá se nová šířka a výška; provede se ošetření nekorektních souřadnice jako v bodě 2.).