Ve dnech 19. 5. – 30. 5. proběhla na naší katedře informatiky odborná praxe sedmi studentů ze Střední průmyslové školy elektrotechniky a informatiky v Ostravě. Téma praxe se neslo v duchu počítačové grafiky a herního vývoje, a studenti si tak mohli vyzkoušet, jak vypadá skutečná práce na herním projektu. Skupina studentů (Josefa Rada, Dominik Polášek, Štěpán Valenta, Matěj Bochenek, Jakub Vavrečka, Lukáš Frolík a Jakub Radovesnický) si společně navrhla vlastní herní koncept, který následně realizovala za pomocí herního enginu Unreal Engine 5. Pro vytváření modelů byl použitý Blender a pro některé textury Adobe Substance Painter. Během dvou týdnů se tak z prvotního nápadu zrodil funkční herní prototyp – od návrhu herního prostředí přes 3D modelování a texturování až po základní programování herní logiky. Cílem praxe bylo propojit teoretické znalosti s reálnou tvorbou – a to se studentům podařilo na výbornou. Odkaz na hru: TSHARODIEJ.
Popis hry
Jsi alchymistou, který byl za svoje hříchy vyhoštěn na opuštěný ostrov míle daleko. Jsi nucen pro její veličenstvo vařit různorodé lektvary a připravovat dlaší magické ingredience.
Prostředí hry je inspirováno alchymií ve viktoriánské době, období plném tajemství. Hráč se ujímá role alchymisty ve službách Jejího veličenstva, který byl povolán na záhadný a odlehlý ostrov, kde se stírá hranice mezi vědou a magií.
Úkoly přicházejí prostřednictvím posla – bájného tvora, jehož přítomnost napovídá, že za experimenty se skrývá vyšší účel.
Na ostrově hráč sbírá ingredience – rostliny, minerály, a jiné tajuplné látky, které musí nejprve zpracovat v alchymistických přístrojích, jako jsou destilační spirály, drtiče a lisy. Pomocí těchto nástrojů se snaží přetvořit ingredience na extrakty, prach a jiné látky. Poté pomocí kotle extrahuje esence – duševní podstatu, sílu či paměť materiálů.
Alchymistický proces je založen nejen na kombinaci surovin ale i na hráčově intuici v kombinování essencí nebo výběru ingrediencí.
Ukázky ze hry





